موبایل مارکتینگ به عنوان مهم ترین و پر بازده ترین شاخه ی بازاریابی علی الخصوص در بازاریابی اینترنتی است. یک بازاریاب که از موبایل مارکتینگ به منظور برندینگ و توسعه ی تجارت الکترونیک خود استفاده می کند، در واقع، دارای ابزارهای متنوع و کاربردی است که صد در صد، دارای بازدهی هستند.

اگر تا کنون تجربه ای از موبایل مارکتینگ یا بازاریابی سیار نداشته اید، و حالا برای اولین بار است که دست به کار شده اید، می توانید با 5 اقدام ساده اما پر قدرت، دنیای بازاریابی خود را تغییر دهید.

به بیان ساده، موبایل مارکتینگ فرایندی است که در آن برای ارتباط با مشتری ها و توسعه کسب و کار از ابزار موبایل نظیر گوشی هوشمند و تبلت استفاده می شود. 

اقدام اول: طراحی سایت موبایل فرندلی

این اولین و ساده ترین گامی است که پیش روی تمام شرکت ها قرار دارد. در واقع هر تجارتی که در دنیای واقعی فعالیت دارد، برای اینکه موثر تر و موفق تر باشد، باید شعبه ی مجازی نیز داشته باشد. یک وب سایت فروشگاهی و تجاری در واقع یک شعبه مجازی از کسب و کارهایی است که به دنبال توسعه ی همه جانبه هستند. اما مهم تر از طراحی یک وب سایت برای تجارت شما این است که وب سایت شما موبایل فرندلی باشد، بدین معنی که کاربران موبایل بتوانند در نهایت کیفیت، وب سایت شما را مشاهده کنند.

به تصویر زیر نگاه کنید : تصور کنید که از طریق گوشی موبایل خود، در حال وبگردی هستید، اگر یک وب سایت را باز کنید، تمایل دارید کدام نسخه از تصاویر زیر برای شما نمایش داده شود ؟

 

قطعا و بی شک 100 درصد کسانی که این حالت را تجربه کنند، عکس سمت راست را می پسندند. این عکس در واقع نسخه ی موبایل فرندلی یک وب سایت است اما عکس سمت چپ از امکان موبایل فرندلی برخوردار نیست.

موبایل فرندلی بودن و یوزر فرندلی بودن ( یعنی کاربر بتواند به راحتی با آن کار کند و در کار کردن با سایت دچار سر در گمی نشود ) برای تمامی سایت های تجاری و فروشگاهی بسیار الزامی است خصوصا در بخش هایی از سایت که کاربر می بایست فرم هایی را پر کند، یا اینکه پرداخت آنلاین داشته باشد.


اقدام دوم: تجربیات خود را بالا ببرید

تا زمانی که شما وارد دنیای موبایل مارکتینگ یا بازاریابی سیار موبایلی نشده اید، نمی توانید آن را درک کنید بنابراین آموختن را کار شروع کنید و تجربیات خود را بالا ببرید. با مطالعه ی آموزش های موبایل مارکتینگ و مقالاتی که در این باره تهیه شده است، روز به روز سعی کنید با این دانش همراه باشید و دانسته های خود را بروز کنید تا جلوی اشتباهات احتمالی تان را بگیرید. اگر در طول دورانی که از بازاریابی سیار استفاده می کنید، نتوانستید چنان که باید، انگیزه بگیرید می توانید با خواندن داستان های موفقیت شرکت هایی که از موبایل مارکتینگ استفاده کرده اند، دانش و تجربه ی خود را بالا ببرید و هم اینکه انگیزه بگیرید و مطمئن باشید که این روش واقعا کار می کند.


اقدام سوم: استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل را فراموش نکنید

یکی دیگر از اقداماتی که می تواند در موبایل مارکتینگ و بازاریابی سیار شما، مفید واقع شود، این است که از تبلیغات در داخل اپلیکیشن های موبایل نیز استفاده کنید. وقتی تجارت الکترونیک شما برای کاربران موبایل بهینه سازی شده باشد، استفاده از تبلیغات موبایل می تواند کاربران را با کسب و کار شما آشنا کند.

استراتژی های موثر در طراحی کمپین تبلیغات در اپلیکیشن های تلفن همراه  مطلب ویژه می تواند به شما در استفاده ی بهتر از تبلیغات تلفن همراه یاری رساند.

 

اقدام چهارم: کد های  QR را وارد برنامه ریزی بازارایابی سیار خود کنید

کد های QR ابزاری هستند که در بازاریابی سیار و موبایل مارکتینگ نقش اساسی دارند. در واقع این کد ها می توانند فرایند دسترسی به اطلاعات را سریع تر و کارا تر کنند. 3 استراتژی برای بکارگیری کد QR به منظور افزایش تعامل با خریداران در موبایل مارکتینگ نیز در بکارگیری بهتر این امکان به شما کمک های زیادی خواهد کرد.

 

اقدام پنجم: طراحی اپلیکیشن فروشگاه و مرکز خرید

این اقدام جدیدترین و موثر ترین کاری است که باید برای هر فروشگاه اینترنتی صورت بگیرد. در واقع شما با اپلیکیشن فروشگاهی خود، می توانید با مشتریان خود به طور کاملا مستقیم در ارتباط باشید و آنان را برای خرید های بیشتر ترغیب کنید. در واقع این کار می تواند فروش شما را تا حد زیادی افزایش دهد. شاید با خود بگویید، لزوم بکارگیری سایت فروشگاهی در کنار اپلیکیشن اختصاصی فروشگاهی موبایلی چیست؟  اما به همین میزان بسنده می کنیم که با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی خود می توانید به راحتی به مدیریت مشتری های خود بپردازید و آنان را به کسب و کار خود وفادار کنید.


سامانه فروشگاه ساز لایــو گالری، به عنوان اولین فروشگاه ساز اپلیکیشن فروشگاهی موبایلی در ایران، ابزاری به روز، کم هزینه و هوشمند برای گسترش تجارت آنلاین شما و به حداکثر رساندن درآمد فروشگاهتان است! فقط کافیست اطلاعات فروشگاه و محصولاتتان را وارد کنید ، همان لحظه اپلیکیشن اختصاصی و وب سایت فروشگاهیتان آماده است

 با لایــو گالری حتی می توانید نمای فروشگاه موبایلی و وب سایتتان را سفارشی کنید و ویترین موبایلی فروشگاهتان رابه سلیقه خود بچینید

 از این پس مشتریان شما به راحتی و در هر لحظه می توانند لیست به روز محصولات شما را ببینند ، با شما بصورت زنده در ارتباط باشند و حتی سفارش آنلاین دهند.